Äiti äiti äitiii

kuva Micorosoft 365
En ole kauniimpaa sanaa
korvissani  
kuullut kuin
äiti
äitii

äitiii

Olen tosi onnellinen kun sain kokea äitiyden.
Lapset toivat elämänmaun,
keskeneräisyyden,

riemun ja oppimisen ilon
ja ihmeet mukanaan.
Jos lapset oppivat koko ajan,
niin oppivat vanhemmatkin lapsilta.

Kyllä minä niin onnellinen olen.
Sain kokea lasten kasvun
ja kaiken ihmeen taianomaisen.
Sain taltioida kovalevylleni ja
muistoksi voimavaraksi niin paljon

Olen kiitollinen ihan kaikesta.
Niistä sotkuista ja harmeistakin'.
En päivääkään vaihtaisi pois;
se kaikki oli elämää isolla Eellä.

Samuli Edelmannin laulu
Ei mitään hätää

Sen kun voisi lapsilleeen antaa!!
Ettei ainakaan monia kamalan kovia
joutuisi kokemaan.

Ei mitään hätää...

Äitini on
minulle tosi tärkeä.💗
Lapsuuden ja
elämäni tukipilari.

Kiitos💗

Olemme pitkän 
monipolvisen geeniperimän
tuloksia ja sattumaa.
Solujen kohtaamisen ihmeitä,

Olemme äitiemme ja isiemme
apsia ja tyttäriä.
Osa on perheen
muille lapsille sisko.

Lapsettomuus on
yhä yleisempää.
Se on varmasti käsittämättömän
suuri suru ja
Henkilökohtainen tragedia.

Maailmassa on paljon äidittömiä.
Adoptio‑ ja sijaisvanhemmuus 
on rakkauden teko. 💗

Jokainen äiti hoitaa tehtävänsä
elämäntilanteensa ja voimiensa puittteissa.
Ja aina myös ajan oppien tapojen mukaan.
Ja kukin omalla tavallaan.

Vanhemmuuden ja äitiyden ei tule olla
elämän ainoa tarkoitus,
merkitys.

Nykyaika on asettanut vanhemmat 
ihan uudenlaisen vertailun ja paineen alle.
Vertaillaan tapoja olla  tehdä  kasvattaa.

Epämukavuus ja  epätäydellisyyden,
pettymysten kohtaaminen ja sietäminen
kasvattaa äitiä ja lasta.

Samalla se luo pohjaa sille,
että lapsi oppii ymmärtämään
ettei elämä ole aina helppoa 
eikä yksinkertaista.

Hiljalleen lapsi oppii, että elämä
on erilaista eri perheissä.
Hän huomaa että vanhemmat 
ei aina jaksa tai ehdi,
mutta kaikesta yli mennään.

Hyvä äitiys ei vaadi keijupölyä
eikä pullantuoksua. 

Tarjotaan syliä, sanoja, selityksiä,
aikaa, turvaa ja luottamusta.
Oppia ja ojennnusta, sitä tukirankaa.
Sellaista että on tunne - 
äidille voi kertoa
minkä ikäisenä tahansa
sillä kyllä - äidit on sitkoa💗

Äidin kunniatehtävä jalostaa kestäväksi.

Kaiken ei tarvitse täydellisyyttä, 
ei vanhempien ei lastenkaan.
Lasta saa ja tulee torua ohjata kehua
sylitellä ja kiittää, ohjata oikeille urille.

Ei tehdä kaikkea valmiiksi 
ja annetaan lasten osallistua.
Muiden tarpeiden huomioiminen ja
tylsyyden sietäminen on tärkeitä taitoja.

Vanhempien tehtävä on olla perheensä
ruorissaohjaajina ja turvana.
Pomoina siihen asti, kun lapsi saa
tarpeekseen vanhemmistaan ja muuttaa omilleen.

Joka tapauksessa on tärkeää tehdä parhaansa
kasvatustehtävässään.
Mutta yhtä tärkeää on olla armollinen itselleen.
Jokainen on epätäydellinen  ja se on ok.

Äidit on monella tavalla yhteiskunnan selkärankaa.

Toivon vanhemmille ja äideille armollisuutta,
rentoutta ja kärsivällisyyttä 
💗

Olen nuorten aikuisten äiti.
He rakentavat elämäänsä omanlaisekseen.
Tuen neuvon jos voin. Toivon saavani aikaa
olla heidän elämässään vielä pitkään.

Äitiyteeni ja lasteni elämään on vaikuttanut sekä traumani
vaikeista raskauksista ja oma sairastumiseni 
lasteni ollessa 2‑ ja 4.

Yritin olla läsnä ja mahdollistaa.
Olen varmasti ollut liian holhoava ja
elänyt liikaa heitä varten tai heidän takiaan.

Olen elänyt sairauksien varjoissa.
On se lapsiini varjon jättänyt ja nykyisellään pelon varjon.
On eletty niin kauan tätä kovin epävarmaa.
En osaa arvioida lasteni kärsimyksiä.
💗
Ollaan armollisen keskeneräisinä kasvattamassa seuraavia sukupolvia.

Kiitos äidilleni ja isälleni elämästäni.
Kiitos Luoja💗
omista lapsistani💗
syntymän ihmeestä.💗

armollista äitienpäivää 💗 ja voimia äideille💗                                            










 sisarusten ensikohtaaminen💗💗



 


siinä ne ihan omat ihanat - ruhmuja kompuroinneista - ja niin on ilo pinnassa
vaikka vähän sotkua naamassa 
💗
ja sulaa laavaa ja rakkautta
äidin sydämessä
Nämä oli ihan parhautta.

💗

Ei kommentteja: