Epävarmuuden sietokykyämme koetellaan.
Pienen ihmisen ei auta kuin tasapainoilla
pelkojen ja epävarmuuksien suossa.
Hetkessä eläminen tuntuu oikealta.💗
Sodan ja maamme jälleenrakennusajan
ja/tai 90‑luvun laman nähneille uudet
uhkakuvat nostavat mieleen myös
aiemmin koettuja vaikeita aikoja.P
Pitkäaikaisten ja vakavien sairauksien
kanssa on sama asia
on elettävä tätä päivää
on oltava alati valppaana
on huomioitava voinnin
pienet ja suuret muutokset.
Voinnin aaltoillessa mieleen voi nousta
aiemmin koettuja vaikeita vaiheita ja
tuntemuksia. Vaikeita ja hankaliakin.
Samalla voi tuntea kiitollisuutta siitä,
että monien käänteiden jälkeen yhä
on tässä hengittämässä.
Kun pysähtyy pohtimaan, niin huomaa
monen asian olevan ihan hyvin tai
ainakin riittävän hyvin.
Jos irrottamme katseemme omasta
navastamme voimme huomata, että
monella muullakin on tai on ollut
vaikeita paikkoja elämissään.
Uutiset maalaavat uusia uhkakuvia
mieleemme. Mielensäpahoittajia
julistajia ja neuvonantajia riittää.
He, joilla ei taida ollla omaa elämää
elettäväkseen, jaksavat räkyttää.
Ehkä
jokaisen kannattaisi hoitaa vain
elämänsä ja mielentilansa kuntoon.
Entä, jos olisi vähän holtiton
Kun tulevaisuutta maalataan
yhä tummemmin sävyin ei liene väärin
yrittää maalata omaa elämäänsä edes
pienin toivoikkain värikkäin vedoin?
Ei voi olla väärin saada kokea ja nauttia
vähän, jos se on mahdollista.
Osa elämyksistä on saavutettavissa
pienin kustannuksin. ei sitä pieni ihminen
jaksa, ellei elämässä ole iloa ja mielenrauhaa.
Vaikeina aikoina aidot luotettava ja kannattelevat
ihmissuhteet nousevat arvoon arvaamattomaan.
Onnea on vahvaksi paalutettu luotettavien ystävien
ja läheisten turvaverkko. Isommilla yhteisillä hartioilla
elämään syntyy luottamusta.. Turvallisessa seurassa
uskaltaa avata vaikeitakin mietteitään ja huoliaan.
Onni on, jos elämässä on ihmisiä, joiden kanssa
voi olla rennosti ja nauraa ja saada kevennystä.
Onn onni saada huudattaa musiikkia ja tanssia.
Voimme hetkeksi unohtaa
kaiken sen
mikä vähän mättää
Eletään hetkessä.💗
Se elämä on tässä ja nyt.💗
![]() |
kuvan lähde: Instagram @visittampereofficial – Tampereen Frenckellin aukio
Kuvan lähde: Facebook – Snoopy and the gang
.jpg)
.jpg)