![]() |
| maalaus Susanna Huovinen |
Pysähdyin keväisenä päivänä
miettimään kohtaamisia.
Välillä elämässä tapahtuu
odottamattomia,
ihan kohtuuttoman vaikeita.
Välittämisen osoittamiseen
riittää usein se että sanoo
Olet ajatuksissani,
Toivottavasti voit hyvin.
Kosketa ja kerro, kun voit.
iIäviä tapahtu, .mutta myös
ihania ja hyviä,
Tuntuuko, ettet tiedä mitä sanoa
hankalassa elämäntilanteessa olevalle
vaikeaa vaihetta elävälle?
Riittää, että hänet kohdataan
niin kuin ennenkin.
Suuria lauseita
mietittyjä sitaatteja
ei tarvita.
Kulje rinnalla
ilman kauhistelua tai hyssyttelyä.
💗
Katso myötätuntoisesti.
Vanha totuus
“Tee toiselle se,
mitä toivoisit itsellesi tehtävän”
pitää yhä paikkansa.
Emme voi täysin ymmärtää
toistemme kokemusta.
Meidän ei tarvitse olla
jatkuvasti myönteisiä ja iloisia.
Riittää, että suhtaudumme
toistemme vaikeisiin aikoihin
myötätunnolla.
Ollaan läsnä.
Ei jätetä kaveria.
💗
Älä jätä.
Älä poistu takavasempaan.
Älä painu tavoittamattomiin,
Älä säiky toisen epäonnea
surua sairautta kriisiä.
Koppaa kainaloon.
Ota halaukseen.
Pysy rinnalla.
Jeesaa arjessa.
Älä jätä.
Auta aina, jos voit.
Muistat aina,
jos sait apua.
💗
.jpg)