Lempeitä säteitä

kuva Arto Tervonen
Kevään saapuminen
ei koskaan etene suoraviivaisesti.

Kalenterin mukaan 
kesää kohti mennään.

Pitkän talven jälkeen 
luonto herää talviunestaan.

Se pukeutuu jo 
kauneimpaan kesäasuunsa.

Eläimet ja kaikenlaiset pienet
ja tärkeät luonnon asukkaat heräävät.

Monenlaista säätä tullaan näkemään.
Epäilemättä tulee olemaan kuuma ja 
helpottaviin sateita.

Viileämpinä myrskypäivinä kaihoamme
auringon pilkahduksia.

Kesää kohti mennään
jo ihan kohisten!

Valon määrä, lämpö ja vehreys
tekee mielialalle ja kropalle
- ah, niin hyvää.

On ihanaa päästä ulos miettimättä
aina kuinka monta vaatekerrosta tarvitsee.

💗

Olen tosi iloinen, sillä kesä on minulle
pääsääntöisesti vuodenkierron
mieluisinta aikaa.

Luuseripäivinä voin katsoa ikkunasta
eläinten touhuja ja luonnon vehreyttä.
Ihan huikeaa!!

Olen valmiina. Olen täällä!
Kesä, olen fanisi!

Vihreä ja sopivan lämmin kesä saa tulla.
- ja mielestäni vaikka jäädä.

💗

Huomaathan lempeitä säteitä
välistä kaihdinten täällä aamunkajoon
kun hitaasti heräät?

Eläimet ja hyönteiset kiireisinä
touhuavat, rakentavat, uurastavat.
uutta sukupolvea synnyttävät.

Kuuluu viserrykset kujerrukset.
Näkyy syöksylennot ja rajakiistat.

Taitaa toisilla olla menossa
jopa kosioriitit ja lemmenmenot.

Huomaattehan kaikkea kaunista
Lehtiversoja ja kukkia hentoja.

Luonto herää vihertäen,
synnyttäen rintaan
hymyn ja toivon.

Kenties myös lämpimän
kesän lupauksen.

Lähetän rintaasi
lempeitä säteitä.

💗

Kamala Luonto 23-3031

💗