Sairastaminen käy työstä

maalaus- Susanna Huovinen

Joskus terveytensä ainaiseen kuulosteluun
turtuu ja väsyy.

Huoleton kepeä ja lempeä elämä.
Täältä löytyisi yksi fani.

Tuskin kukaan meistä pääsee kahlaamaan
elämäntaivaltaan ilman heikkoja hetkiä
tai sairastumista.

Uskothan - toisinaan sairastaminen käy työstä.

Saa sitä kai marista ja märistä

– sitten pitää elää

Tiedän mainiosti,, että tiiviin seurannan ansiosta
porskutan tässä.

Sairasvuosiini on mahtunut monenlaisia käänteitä,
äkillisiä tilanteita ja niitä jotka tulevat hitaasti
menoa hyydyttäen.

Päivän kunto ja olotila vaihtelevat.
Ikuisiin terveyskäynteihin turtuu.

Sairastaminen voi huomaamatta nousta
sairaan elämässä jalustalle.

Siksi muistutan itseäni – ja muita – siitä
että, tulevien pelkojen sijaan voisimme
tehdä ihan arkisia asioita.

Voimme tehdä jotain tavoitteellista ja jotain
mitä kohti ponnistella. Niiden ei tarvitse olla
suuria.

Aloittaa voi pienestä, esim. tyhjennän tiskikoneen
ennen kuin menen sohvalle. Tai lähden lenkille
musiikin voimalla.

Unelmointi ei maksa mitään. Omaa kipinää ja itselle
mielekkäitä asioita kannattaa seurata ja tehdä.
Mukava tekeminen antaa iloa ja onnellisuutta,

Epävarmuus ja pelko

… kuuluvat elämään. Joskus
marisen luottoystävilleni ja toisinaan
uppoudun miettimään kaikkea hyvää
elämässäni.
Uskon seesteisen mielen voimaan
ja itsesuggestioon.

Yritän elää niin, ettei sairaus valtaisi
kokonaan pääkoppaani.
Ei minun eikä läheisteni elämää.

Elän tavallista elämää ja ajattelen
sairastamista vähän kuin työnäni.

Ei sairaan elämä ole aina auvoista
niin kuin ei perusduunikaan.

voimme hetkeksi hukkua murheen
aaltoon ja olla vähän hukassa

Kun tunnistaa ja myöntää asioita.
itselleen, niin tympeitäkin sairaskokemuksia
voi yrittää ajatella tylsänä peruspuuhana.
josta on selvittävä ja joka ei estä elämästä.
Sairas voi olla iloinen ja onnellinen.

Välillä positiivisten tunteiden eteen täytyy
tehdä ajatustyötä.

On hyvä muistaa, ettei kenenkään elämä
ole ikuista ihanuutta.


musiikkia enemmän

ja lujempaa

En osaa kuvitella elämää ilman musiikkia.
Se auttaa rauhoittumaan,
ilahtumaan, herkistymään,
ja löytämään tsemppivaihteen.

Katson elämää sarkasmin ja mustaan
huumoriin taipuvaisella mielellä.

On ihana saada kohdata yhä uusia huomisia.

kevennyksenä: kamala luonto 21–3099

💗

Ei kommentteja: