Nyt on näin

maalaus: Susanna Huovinen

Kroppa kipuili ja valvotti.
Monilla on monia huolia.

Ne tuntuvat kehossa.
Ne tulevat ajatuksiin ja uniin.

Omien asioiden ja kehon
tuntemusten lisäksi on
vaikea antaa asioiden
vain olla.

Onneksi toisinaan

… alitajuntamme työstää
asioita puolestamme.

Se voi tuoda ajatuksiimme
lohduttavia tai uusia näkökulmia.

Voi huomata toivonkipinöitä,
valonpilkahduksia.
Ajan myötä elämään voi löytää ratkaisuja.

Vaikeina hetkinä on hyvä muistaa
ilon ja ihan hyvien asioiden olemassaolo.

Voimme nostaa katseemme ylös
ja liittää kätemme yhteen
Voimme rukoilla ja tukeutua toivoon.

Voimia erilaisten elämän taakkojen,
lastien kanssa eläville.

Nyt on näin💗

Kolotus vaati hoivaa,
herätti ja piti valveilla.

Ei hätää mitään,
elon merkkejä vaan.

Ilmassa on viilenevää.
Ankeaa aatosten räntää.

Sivummas siirrän mietteen,
harmin, pelon ja murheen.

Nielen hiljaa kyyneleet.
Ne hihaan hiljaa pyyhityt.

Väsymyksen alla lyyhistyn.
Liitän kädet yhteen ja rauhoitun.
Parempaan luotan ja uskon.

Nyt on näin.

Kohotan nöyrän katseeni.
Lähetän kainon toiveeni.

Toivonkipinöihin tukeudun.
Hiljaa nousen ja voimaannun.

💗



Ei kommentteja: