Kirjoitin sinusta ja ystävyydestämme vuosi sitten.
Vuoden takainen tilanteesi
oli vaikeasti hyväksyttävissä.
Pelotti. Sinua, minua, läheisiäsi ja jokaista.
Keräsit itsesi ja päätit keskittyä elämään!!
Miten mahtavaa.
Vain elämää,
mutta paljon isommassa merkityksessä.
Sinulla on ollut hoitoja, oireita ja a
sioiden hoitelua.
Siinä sinä onneksemme
yhä olet rakas ystävä.
Olet ollut tosi toimelias.
Olet hoitanut ja auttanut äitiäsi.
Olimme toivoneet
näkevämme lastemme kasvavan aikuisiksi.
Se ikä on nyt hyvin lähellä pojallasi.
Päätit työskentellä osa‑aikaisesti.
Työ vie ajatukset toisaalle.
Kuuntelemalla asiakkaita ja
heidän kanssaan sanailtua ihan muuta
kuin sairastamista, saa
Elämään ja ajatuksiin – hengähdyshetkiä.
Voi saada
hetken illuusion siitä,
että elämä on tavallista.
Pidät työstäsi.
Minäkin, työsi taidokkaista tuloksista.
Hemmottelustasi ja käynneistä luonasi.
Tiedät tasan tarkkaan
makuni ja hiuspehkoni tarpeet.
Olen lumoutunut
taituruudestasi ja kampauksistasi.
Hääkampaustani en olisi ikinä tahtonut purkaa.
Ajatus sen purkamisesta
tuntui muistutukselta
siitä, että kaikki meiltä riisutaan aikanaan.
Meillä on eri mittainen aika
täällä maan päällä.
Joten - ahmitaan elämää.
Vime vuoteesi mahtui kymmeniä museokierroksia.
Kauniiden luontopaikkojen bongailua ja kuvaamista.
Puistoja ja gallerioita. Ehdit reissatakin.
Ahmit kaikkea kaunista, josta pidit.
Musiikin kuunteleminen antaa voimia
ja kuljettaa ajatukset toisiin sfääreihin.
Kävit usein kuuntelemassa livemusiikkia.
Kolme yhteistä musaan liittyvää reissua koimme.
Syöpäsiskojen päivillä kävimme yhdessä.
Kadehdin eläytymistäsi ja
ihmeellistä jaksamistasi
Uskon, että saat elämän ahmimisesta voimaa jaksaa.
💗
Miksi on koettava vaikeita löytääkseen parempaa?
Olet ollut minulle vähän kuin pikkusisko,
jota minulla ei ole.
Ikäeroa meillä on viisi kuukautta.
Katsomme maailmaa kovin samoista lähtökohdista.
Kummankaan lapsuus ja nuoruus ei ollut hehkutettavaa
Vanhempamme olivat meidät saadessaan vasta kasvamassa aikuisiksi.
Olemme eläneet pitkiä aikuisuuden aikoja
epäitsekkäästi ajautuen ja
toisten tahtojen mukaan luovien.
Emme oikein osanneet arvostaa
ja kuunnella itseämme ja tarpeitamme.
Ajatus siitä, että olemme oikeasti tärkeitä
on kasvanut samaan aikaan
tämän harvinaisen sydänsarkoidoosin
löydyttyä kropastamme.
Kiitän siitä johdatuksesta,
joka vei meidät istumaan harvinaissairautemme
vuositapaamisess auditoriossa vierekkäin.
Siitä se lähti – ystävyys.
Akkiä helposti ja heti täysin lapasesta
Oireilimme ja nautimme elämästä.
Tänään sait taas huonoja uutisia.
Olen niin pahoillani.
Sellaista tämä on ollut jo 12 vuotta.
Aaltoliikettä.
Toistemme kannattelua ja vertaistukea.
Nyt meillä on jo pokkaa tehdä ja sanoa.
Ruma sana sanotaan niin kuin se on.
On ollut ja yhä meillä on paljon kivaa ja hyvää
ympärillämme ja elämässämme.
Jokainen toivoisi saavansa ystäväkseen kaltaisesi.
Olet upean mahtava aikuisiän ystävä, joka
ymmärtää puolesta sanasta.
Olen kiitollinen jokaisesta päivästä, tapaamisesta
ja yhteydenotosta jonka olen saanut jakaa kanssasi.
Rukoilen puolestasi Olet Rakas
Suuntaamme katseet eteenpäin.
Ahmimme vielä elämää ja kaikkea kivaa.💗
Kiitos. kun saan käyttää maalauksiasi blogini elävöittämisessä.
.jpg)
.jpg)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti