Sielun rauhaa

 
Kuvat Instagram Kirkko ja kaupu

Moni on rauhaton.
Elämässä on virikkeitä ja hälyä.
Paljon on keskeneräisiä ja informaatioähkyä.

Somemaailma ja muuu sälä pyörii.

On paljon pintaa ja turhaa.
Toki on kiva kuulla muiden
touhuista ja elämän kohokohdista.

Toisten elämä voi näyttää
paremmalta kuin omammme.
Voi iskeä kateus.
Ajankäyttöämme, voimme
vähän tai paljonkin valita.
Mikä on  tärkeää??

Oispa ees sielun rauhaa!!

Ponnahtelevat ikkunat,
muistuttavat menoista,
odottavista asioista.
Niin paljon aina pitäisi ja voisi.

Entä, jos tärkeintä on aika?
Se, että vain ollaan ja oivalletaan.

Entä, jos mikään ei romahda.
ihan vaan myöhemmäs jää.

Turhat vois pois marmattaaa
ja höllätä vähän vyötä.

On rentouttavaa
kuulostella hiljaisuutta.
On hyvä helliä ja paijata,
itseämme ja toisiamme,

Tutkitaan vaikka jänön jälkiä
ja kuunnellaan hiljaisuutta.

Vieläkö kuulet linnun laulua?
Huomaatkan pieniä ihmeellisiä?

Otahan iisisti, haukkaa happea,
venyttele ja hiljakseen huokaa.

Ei se elämä hetkeen romahda,
vaikka ahmisi sielun rauhaa

💗

Kevennykseksi:
Kamala luonto (21–3105)

💗

Ei kommentteja: