Onnellista myhäilyä - vertaistukea ja unelmia

kuva: Niko Laurila Photography
Tallensin lapsuuden mielikuvitukseni
ainekirjoituksiin ja näytelmiin.
Riemurinnoin näyttelin ja kirjoitin.
Luin ahmimalla kirjaston kirjoja.

Blogi palautti sanat ja
löysin luomisen ilon uudelleen.

Vertaistuki on luottamusta.
Kahdenkeskistä,
hitaasti rakentuvaa.
Sairastaminen yhdistää.

Unelmat syntyvät uskaltamisesta.
Ei tiedä, ellei edes yritä.

💗 Onnellista myhäilyä
💗 Poluillasi kulkemista
💗 Ilon pirskahduksia

Vertaistuesta

Olen toiminut vertaistukihenkilönä kevättalvesta 2013.
Olen oppinut - miten erilaisia olemme taustojen,
kokemusten, elämäntil.anteiden, pelkoien
ja vahvuuksien osalta

Miten erilaisia ratkaisuja  ja vaiheita itse kullakin on ollut.

Vertaistukisuhde on aina luottamuksellinen
kahdenkeskinen tai ryhmissä ryhmäläisten
kesken luottamuksellisesti tapahtuvaa
kokemusten ja ajatusten vaihtamista.

Yhteinen ymmärrys ja luottamus rakentuu hiljalleen.
Sairastaminen yhdistää. Facebookin sairausryhmissä
voi kirjoittaa avoimesti ja luottamuksellisesti.
Saa olla omanlaisensa.
Jaetaan asioita, kokemuksia ja ihan tavallista elämää.
Tsempataan ja pohditaan tilannetta yhdessä.
Mietitään, miten toisen tilannetta voisi helpottaa.
On tärkeää kuulla ja tulla kuulluksi, huomatuksi.

On hyvä kuulla toivoa antavista asioista ja tarinoista,
jossa vaikeiden aikojen jälkeen on ollut parempaa.

Unelmia

Miehelläni on musiikkiharrastus.
On ilo nähdä hänen innostustuksensa. Saan kuunnella.
Yhdessä on hiottu vähän. Muusana on hyvä olla.

Tuskin ilman hänen kannustustaan olisin blogia aloittanut.
Ollaan kumpikin vähän kokeiltu - siitä rasti seinään!!


Ei tiedä, ellei yritä

Toivon jokaisen löytävän jotain itseään sykähdyttävää,
jotain hymynkareen kasvoille antavaa,

 jotta

💗sydämesi

💗pohjasta

💗huokuisi

💗onnellista myhäilyä.

💗Uskallathan

💗 poluillasi kulkea.

💗 Mielenrauhaa tavoitella.

💗 Annathan ilon pirskahdella ja

💗 Unelmien siltoja rakennella.

💗Muistathan kuutakin kurkotella.

💗Tarjoilen ihan pieniä ajatuksia.

💗Ajatusten maalailuja.

💗Hetkisten huomiointeja.

💗Syväluotausta sisimpään.

💗Olet tärkeä - Sinä merkitset!


💗

Ei kommentteja: