Heikkous

maalausSusanna Huovinen 

Tavalliset hieman heikommat erilaiset.
hiljaiset - ja 
ei‑niin‑ ulospäinsuuntautuvat
vetäytyvät herkästi sivummalle.

He jäävät usein äänekkäämpien jalkoihin
ja tyytyvät osaansa ääntä pitämättä.

Olisi tärkeää huomata seinäkukkaset ja ihan jokainen.
Oli sitten erilainen tai tavallinen.

Jokaisella on tarinansa.
Jokaisella on erilaista 
koettuna.
Jokaisella on oma latunsa kuljettavanaan.
Meillä on perimämme ja elämänpolkumme.

Heikommilla on muille paljon opetettavaa.

Heikommista tulee huolehtia💗

Kukaan ei ole niin ylivertainen ominaisuuksiltaan,
etteikö jossain olisi ihan kehno tai keskinkertainen.

Jokainen voi kohdata milloin tahansa epäonnisen sattuman.
Toivon kohtaamisiin hienotunteisuutta, ennakkoluulottomuutta,
myötätuntoa, ystävällisyyttä ja ymmärrystä.

Heikkous

Kuka lopulta on heikko?
Se ujo hintelä?
Kuka ylivertainen,
erinomainen?
💗
Oisko ajatukset muuttuva,
jos toisen elämänpolun kulkisi?
jos toisen nahkoihin
ihan kokonaan sisään pääsisi?
💗
Kohdataan toisemme
tuomitsematta ja
lokeroimatta.
💗
Olemalla
inhimillinen ja
myötäelävä .
💗
Ihminen.
💗
Jokainen janoaa myötätuntoa.
Jokaisen hyvän huomaamista.
💗
Tarvitsemme tukea ja hyväksyntää,
kohtaamisia ja kosketuksia.

💗

💗

Ei kommentteja: