Onnen olemus


Jokaisella pitäisi olla elämässään
jotain omaa, jonka kautta
voi kokea onnea.
Onni on tässä ja nyt, läsnä
ilman erityistä tavoittelua.

Materian saavuttaminen
tuo hetkellistä iloa,
Onnesta en tiedä.

Parempaa tavoittaessa voi pudota
tyytymättömyyden suohon.

Oravanpyörään,
mikä on lopulta riittävää
mikä riittää?

Harmaa tylsyys opettaa
ja lisää sietokykyämme.

💗

Onnea on
kulkea läpi
epämieluisten
harmaiden päivien.

Harmaat päivät tarpeen,
jotta huomaisimme
valon ja hyvän.

Känkkäränkkäpäivät ja
voimattomat hetket
muistuttavat,
ettei sekään haittaa.

Elämä jatkuu - otetaan iisisti.

Toistuviin pohjattomiin tyytymättömyyden
tunteisiin kannattaa pysähtyä.

Voi pelottaa sukeltaa oman mielen
halujen ja tarpeiden syvään päähän:

Halujen ja tarpeiden erottaminen on tärkeää.

Materian tavoittelun virta ei lopu hankkimalla.
Aina löytyy enemmän ja parempaa.

Uskon, ettei onni löydy materiasta
eikä paremman tavoittelusta
eikä varsinkaan vertailusta.

Valinnoilla onnellisemmaksi💗

Asioita voi tarkastella plussien ja miinusten kautta.
Voiko niiden kanssa elää - voiko jostain luopua
Vai voiko jotain tehdä toisin?

Karsimalla turhaa ja tarpeetonta voi löytää
aidomman elämän avaimet.

Tarpeita voi laittaa tärkeysjärjestykseen.

Miksi jokin on tärkeää?
Teemmekö asioita muiden
vai itsemme vuoksi?

Tärkeimpien valintojen
tulisi olla jokaisen omia.

Tosi pienistä
voi olla iloinen,
onnellinen ja kiitollinen.

Toisen hymystä, kosketuksesta,
kauniista sanoista, hyvästä ruoasta,
kahvikupillisesta, puhtaasta pyykistä.

Mieti
mitä haluaisit tehdä.
Minkä toivot vielä toteutuvan?

Mitä elämässä pitäisi olla,
jotta kokisi onnen olemuksen?

Onni löytynee ympäriltämme.💗

Mikä on sinun onnesi olemus?💗

Tasapainoinen onnellinen ihminen
on sisäistänyt onnensa olemuksen.

Hän hehkuu ja levittää

ympärilleen hyvää oloa.


ps. kirjoitus oli ryöpsähdys täynnä sekalaisia olettamuksia ja ajatuksia

- yrittäkää kestää!!

Kamala Luonto 21–3073

💗

Ei kommentteja: