Elämän merkityksen, merkityksellisyyden
ja omien arvojen ajoittainen tarkastelu
on minusta tärkeää.
Jotta jaksaisi,
olisi päivissä hyvä olla
jotain mielekästä.
Palkkiona voi huomata,
että kiitollisuus
omaan elämään kasvaa.
Moni on elämänsä viime metreillä
katunut sitä ettei osannut elää
kiitollisena ja tyytyväisenä
siksi
voisimme pysähtyä
jo nyt ja kysyä
Missä olemme ja miksi.
Ja mitä kohti vielä kurotamme?
Mistä saamme hyvän mielen,
merkityksellisyyden
ja kiitollisuuden tunteita.
💗
Voimme tarkastella
elämäämme,
valintojamme
ja arvojamme.
Mietintämatka
voi auttaa huomaamaan
meissä jokaisessa olevan
hyvän.
Se voi lisätä
myönteisyyttä,
mielenrauhaa
ja kiitollisuutta.
💗
Jokainen on
elämänsä ohjaimissa
paalupaikalla.
Voimme yrittää saada
elämämme parempaan
järjestykseen.
Voimme suunnitella
ja muuttaa asioita
jos niin haluamme.
No, usein ainakin, jollain aikajanalla.
Joskus riittää
että suuntaamme katseen
siihen, mikä on jo ihan hyvin.
💗
Toivon, että oppisimme sanomaan
hyviä ja tärkeitä asioita muille.
ja myös itsellemme nyt,
ja ihan jokaisena päivänä.
Kiitollisuus
elämästä ja hetkistä.
On helpompi hengittää,
ja olla, kun sanomattomat
eivät kaiva sisintämme.
💗
Myös vaikeita asioita
kannattaa käsitellä
itsensä ja niiden kanssa,
joita ajatuksemme koskettavat.
Tarpeemme ja arvomme
muuttuvat ajan myötä.
Aika ja elämä vääjäämättä
muokkaavat meitä.
Usein tämä ymmärrys
konkretisoituu kriiseissä.
Ja, kun eläminen
ei ole itsestään selvää.
Voimme pohtia mikä on tärkeää.
Mikä on oikein ja mikä on järkevää?
Syvempi pohdinta voi viedä meidät
suurten kysymysten äärelle
ja joskus myös ratkaisujen luo.
Voisimmeko tehdä jotain toisin?
Täytyykö asioiden olla näin?
💗
Elämä on
tässä ja nyt.
Voimme kääntää
elämämme suuntaa,
jos niin haluamme.
Pyrkimyksenä
voisi olla
olotila,
jossa voimme
todeta.
Nyt on hyvä.
💗
Mielekäs tekeminen
tuo iloa ja elämänuskoa.
Kannattaa tehdä joka päivä
edes pieniä kivoja asioita.
Myötätunto itseä kohtaan
on taito, jota voi opetella.
Mielenrauhaa ja tyyneyttä
voi löytää kurkottelemalla
hyvää kohti ja tekemällä toisille
niin kuin toivoisi itselleen tehtävän.
Voimme valita keskitymmekö huonoihin
vai suuntaammeko huomiomme
pieniin hyviin asioihin.
Kurkotetaan toivoon
ja myönteisyyteen:
Ollaan valoina
pimeyden keskeillä
- toisillemme
💗

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti