Hengähdetään

Finnishtime Suomi

Kevät on ihanaa
ja tympeää aikaa.

Välillä aurinko
hellii ihoa ja mieltä 
ja seuraavana päivänä
kevät on jo peruttu.

Lunta puskee viistossa
ja viima vinkuu pirtissä.

Hetkeen pitäisi kiinnittyä,
mutta ei sekään
aina helppoa ole.

Hölläilyä
ja rutiineista
poikkeamista
voisi kokeilla.

Lapsetkin tykkäävät
nurin‑narin‑päivistä.

Hyvää niiden
viettäminen
voisi aikuisillekin
tehdä.

Tai sitten vaan
höllitään, 
himmaillaan.

 💗

Muista hiljaa hengähtää,
katsoa luontoa muuttuvaa.

Vähän mietteitä muikeita.
Hyvän elämän ohjein,
nuttu nurin
ja onni on oikein.

Joka päivä
vähän hauskaa,
nauruun hörähdyttävää,
ilon pintaan palauttavaa .

 💗

Valonkajoon herätään,
hymyä ja iloa huomataan.

Hengähdetään.

Ei hätäillä,
ei hötkyillä
eikä varsinkaan
kiirehditä.

Kyllä se näkymätön
kantaa.

Aaikanaan meille
kevään kauniin antaa.

 💗

Kevennyksenä: Kamala Luonto ‑sarjis 21–3049

💗


Ei kommentteja: