Elämä on ihanaa - hetkittäin

Elämän
ei tarvitse olla
jatkuvaa riemua
tai ihanuutta.

Nautitaan.
Huomataan pienet
elämän tarjoamat
hyvät hetket.

Voimme kaivaa esiin
hyviä ja kauniita
muistoja,
mielikuvia,
valokuvia.

Niiden avulla pääsemme
sukeltamaan
muistoihin.

Onneksi korona on laantumassa

Talvella kaikki on
tasaisen harmaata.

Muita ihmisiä
piti varoa
koronan takia.

Moni yhä saanut
koronatartunnan,
onneksi lievempinä.
Enää ei ole koronasulkuja.

Olisi ihana nauttia,
kokea ja mennä.

Tarjolla olisi monenlaista.
Tapahtumia, livemusiikkia,
seuraa ja uusia maisemia.

Näin ihanana vuodenaikana
sairastaminen tuntuu
erityisen raskaalta,

Joskus
ottaa pahasti pannuun
kököttää kotisohvalla
auringonpaistetta ihaillen.

Onnneksi yhteiskunnan
rattaat pyörivät täysillä.

Nyt olisi oivallinen aika
tallettaa uusia muistoja
talven varalle.

Haaveilen, ehkä ensi viikko
on voinnin suhteen parempi.
On ollut aikaa miettiä
elämän rajallisuutta.

Aina ei auta sisu.
Sairaana ei aina kykene
menemään ja tekemään.

Olisi helppo vajota itsesääliin,
kiukutella maailmankaikkeudelle.
Juuri nyt en kykene  ja piste sille.

Oman mielenrauhani
metsästämisessä
auttaa musiikki,
sarkasmi ja mustahko huumori.

Ei parane
hätääntyä pienestä,
eikä vaipua
epätoivoon,
itsesääliin tai masennukseen.

Aina voi muistella sitä kaikkea
mitä on jo saanut kokea.

Kun oikein tarkasti katsoo
voi huomata
pieniä kauniita asioita
ympärillään.

Vielä voin
nauttia kahvikupposen
kiireettä.

Välillä pikkuherkun kera.

Elämä on hetkittäin ihanaa ja muistamisen arvoista💗

Minusta
oma sisäinen rauha löytyy
pysähtymällä ja pohtimalla.

Miettimällä mistä kaikesta ilahtuu.
Mistä saa lämpöä ja tyytyväisyyttä.

Pohdinnan voi aloittaa nykyhetkestä.

Mitä kesästä jäi mieleen.
Mitkä asiat hymyilyttävät ja tuovat iloa.
Nouseeko mieleen pieniä hetkiä ja näkymiä.
Muistiklippejä, kun koki onnea ja tyytyväisyyttä.

Luonnon kauneus,
auringon lämpö iholla,
tuoksut ja kesäherkut.

Muistamme hetket,
joissa nauru
ja ilo on ylimmillään.

Auringonpaiste,
kesätaivas,
tyyni vedenpinta.

Hidas tanssi, hikilenkki,
ahertamisen flow-tila,
rauhallinen hetki.


Muistiimme painuneita
sykähdyttäviä asioita
ei kukaan voi meiltä viedä.

Voimme palata hyviin muistoihin,
kun on vähän vaikeaa.

Muistamme pienet kauniit hetket,
jopa valokuvantarkasti
tuoksuineen ja tunnelmineen.

Siirrämme kesävaatteet
kaappien perälle
syksyn tullen.

Samoin käy muistoille.
Ne painuvat säilöön,
mutta ovat aina
valmiina
esiin otettavaksi.

Muistelemalla
voi selättää
pienet känkkäränkät.
Harmin,
tylyyden,
alakulon hetket.

Emme tarvitse
kauniisiin muistoihin
unelmamatkoja, emme täydellisyyttä.💗

Elämä voi olla ihanaa – hetkittäin.💗


Ei kommentteja: