Anna anteeksi

Tämä on kirjoitus siitä,
miten vaikeaa anteeksianto on.

ja miksi se lopulta koskee 
eniten meitä itseämme.

Aina erimielisyydet painavat
mietteidemme pohjalla.

Ne tuntuvat alakulona, 
univajeena
ja pahana mielenä.

Erimielisyydet, etenkin 
anteeksiantamattomuus

syö meitä
itseämme 
sisältäpäin.

💗

Puoliso voi mokata.
Kaveri tölväistä.
Työkaveri voi tiuskia
ja äitikin voi sanoa
ilkeästi.

Anteeksi, 
olen pahoillani.

Tuon lauseen ja noiden
sanojen edessä 
jokainen 
meistä kompuroi.

Vihan ylläpitäminen on kuin
tarttuisi kuumaan hiileen
tarkoituksena heittää se
toista kohti.

Usein siinä polttaa vain
omat näppinsä, itsensä.

💗

Anteeksiantaminen

ei ole unohtamista,
se on irtipäästämistä.

Joskus anteeksi on
parempi antaa,
vaikka toinen ei sitä
pyytäisi.

💗

Ei kommentteja: